«Ο μουχτάρης δεν σ’ αφήνει να έχεις σχολή χαρακτικής στην Πλατανίστεια. Ποια είναι η Πλατανίστεια; Ποιος το γνωρίζει ετούτο το χωρκόν; Έζησα τη ζωή μου ακούγοντας ονόματα πρωτάκουστα, καινούριους τόπους, καινούριες μαλακίες των ανθρώπων ή των θεών…»
Με αυτή την ποιητική διάθεση έπιασα να γράψω αυτό το σημείωμα για τα καραγκιοζιλίκια που κάνει εις βάρος της σχολής – μουσείου χαρακτικής Χαμπή, ο μουχτάρης του χωριού Πλατανίστεια. ‘Ενας τύπος που κανονικά ούτε η γνωστή καμήλα του Πεντάκωμου δεν θα καταδεχόταν να τον κλάσει, αν δεν γινόταν διάσημος από την έκθεση της Επιτρόπου Διοικήσεως, η οποία παραθέτει τις χωρκάτικες κουτοπονηριές με τις οποίες προσπαθούσε να κλείσει τη σχολή του Χαμπή του χαράκτη, ώσπου τα κατάφερε με την βοήθεια του επάρχου Λεμεσού.
Παραθέτοντας τα γεγονότα, η Επίτροπος Διοικήσεως είναι σαν να …χαράσσει μπροστά στα μάτια του αναγνώστη τον γνωστό Κυπραίο «παράγοντα», που του έδωσαν εξουσία και νομίζει ότι «έπιασε τον πάπα από τα αρ**δια», κατά τη γνωστή παροιμία. Τον «παράγοντα» που αποτελεί μικροκύτταρο αυτού του κλεφτοκράτους, που μας καταδυναστεύει εδώ και δεκαετίες, με ανάλογη νοοτροπία και συμπεριφορές.
Εξ όσων συμπεραίνω από την έκθεση της Επιτρόπου, ο μουχτάρης αγόρασε το σπίτι δίπλα από τη σχολή του Χαμπή. Από εκείνη τη στιγμή η σχολή έγινε ενοχλητική, διότι πηγαίνει εκεί κόσμος: τουρίστες, μαθητές, καλλιτέχνες, άνθρωποι που τους ενδιαφέρει η τέχνη. Όλοι αυτοί που επισκέπτονται εδώ και 20 χρόνια το χωρκόν Πλατανίστεια, για τη σχολή του Χαμπή του χαράκτη, έγιναν ξαφνικά μπελάδες.
Το κοινοτικό συμβούλιο του χωρκού αποφάσισε να φορολογεί διπλά τη σχολή – μουσείο, ένα φόρο για τη σχολή κι ένα φόρο για το μουσείο. Φτιάχτηκαν δύο στέγαστρα για αυτοκίνητα, δύο «ανοσκειές» (όπως λέμε στην Κύπρο) ακριβώς στην είσοδο ενός μουσείου τέχνης, για να εξυπηρετηθεί το διπλανό σπίτι του μουχτάρη. Έβαλαν και ένα σκυλί σε κλουβί δίπλα από την είσοδο του μουσείου να γαυγίζει όσους το επισκέπτονται (ο μουχτάρης είπε στην Επίτροπο ότι το κλουβί είναι εκεί εδώ και 10 χρόνια, οπότε μάλλον πρέπει να φταίει το σκυλί που γέρασε και παραξένεψε…). Τέλος έκλεισαν και το δρόμο που οδηγεί στη σχολή, διότι σύμφωνα με τον μουχτάρη είναι ιδιωτικός (δικός του). Μάλιστα τον τοίχο για να κλείσει ο δρόμος του τον έφτιαξε ο έπαρχος Λεμεσού.
Δεν θέλω να γράψω τίποτε άλλο γιατί θα με βάλει ο σατανάς να γράψω βαριές βρισιές. Βλέποντας την αλαζονεία της εξουσίας (σε όλα τα επίπεδα, από την ανώτατη εξουσία μέχρι το μουχτάρη του τελευταίου χωρκού) να αυξάνεται αντί να μειώνεται, μετά από όσα μας έχουν κάνει σε τούτο τον τόπο, δεν θέλω πια να μιλώ, δεν θέλω να επιχειρηματολογώ. Θέλω να δέρνω. Χωρίς καν να μπαίνω στην διαδικασία να εξηγώ γιατί δέρνω.
Γιαυτό Χαμπή, σταματώ εδώ. Ατυχώς φίλε μου εσύ επέλεξες το δρόμο της τέχνης, σε μια χώρα που την κυβερνά ένα ξιμαρισμένο σύστημα, διεφθαρμένο ως τα μπούνια, που στα αρχίδια του την έχει γραμμένη την τέχνη. Ενώ Χαμπή, αν δεν ήσουν καλλιτέχνης και ήσουν πλοιοκτήτης, θα σε προσκυνούσαν και θα πρόσφεραν απαλλαγή στο στρατό σε σένα και τους γιους σου. Στο κλεφτοκράτος που ονομάζεται Κυπριακή Δημοκρατία, αν ήσουν εφοπλιστής, Κινέζος ή Ρώσος ολιγάρχης, η άλλος μονάρχις (σωστά το έγραψα) με πολλά λεφτά, θα αγόραζες και το βυζί της μάνας μας.
Α σιχτίρ!
Η υπόθεση τού Χαμπή καί τού Μουχτάρη στήν πλατανίστεια μάς θυμίζειασπρόμαυρη ελληνική ταινεία τότε μέ τίςφουστανέλλες.
Ο τσέλιγκας πού είχε τό μεγαλίτερο κοπάδι είχαε καί τόνπρώτο λόγο στά κοινά, ή τσελιγκουπούλα έλεγχε απόλυτα τόν τσέλιγκακαί άμα τήςάρεσε ένα παλικάρι του χωριού έπρεπε νά τόν πάρει ανεξάρτητα άν δέν τήν ήθελε αυτός καί χρησημοποιούσε τό χρήμα τήν δύναμη τού μαμπά τσέλιγκα νά επιβάλει αυτό πού ήθελε.
Ετσι καί τώρα τό μουκταρόπαιδο μεθυσμένο από τή δύναμη τού μουχτάρη μπαμπά θέλει νά δημιουργήσει ένα παλατάκι αλλά νά μήν μπορεί ό κάθε άσχετος μαθητής ή επισκέπτης τής σχολής χαρακτικής νά τού χαλά τήν εμφάνηση πού ίδιος ονειρεύεται νά έχει
Τόν μουχτάρη δέν τόν κατηγορώ διότι ενήργησε ώς κακομαθημένος πατέρας στά καπρίτσια τού παιδιού του καί ίσως νά μήν είναι αρκετά μορφομένος νά καταλαμβαίνει από υψηλή τέχνη.
Τό μουχατρόπαιδο φαντάζωμαι είχε τήν ευκαιρεία νά μάθει κάτι περισότερο από τόν γέρο του όμως έχει κληρονομήσει τίς τάσεις αρχομανίας τού πατέρα καί ενεργεί εκτός λογικ΄ς καί ανθρωπιάς
Εύχομαι νά λιγοτεύουν τά κακομαθημενα μουχταρόπαιδα πρός τό καλό τής προόδου
Eξαιρτικο το αρθρο σου φιλε. Μπραβο.Αυτη τη γλωσσα χρειαζοντε και ακομα πιο σκληρη. Τα ιδια δεν εκανα και στο φιλο και συμπολιτη μας Φιλιππο Γιαπανη ??? Οχι βεβαιως η Χωριτικη Αρχη Φασουλλας αλλα και παλι οι ”κρατουντες” και δηθεν διοικουντες….Τωρα γλυφουν τα ποδια του γαι μια προβολη….